torsdag 26 juli 2012

Nu har lillen varit hemma i två dagar (vi med för den delen), och rutinerna kryper sig sakta tillbaka. Jag kanske är onödigt fundersam, orolig och uppmärksam när det kommer till Melker, men han var faktiskt inte sig själv igår. Vi har bara varit hemma och tagit det lugnt och jag har inte aktiverat honom mer än koppelprommenader där han får nosa fritt samt lite rallymoment när vi ändå promenerar. Igår sov Melker konstant bortsett från när han åt, förflyttade sig eller blev rastad. Han ville inte vara nära så vi lät honom vara ifred. Idag börjar han bli sig själv igen! Nu plockar han upp tuggben och trycker upp dom i ansiktet på oss, "titta så duktig jag är som apporterar!! titta titta!!" som han brukar :) Vi har gosat, busat lite med dragkamp och jaktlek, vilat tillsammans och bara haft det bra. Underbara hund.. en veckas vila och sedan tror jag du är på fötter igen!

Föresten.. den enda skavank jag funnit på Melker efter det att han försvann är en halvt avbruten klo, och lite lort i öronen. Är så tacksam över att detta tycks vara allt!

2 kommentarer:

  1. Skönt för er att han inte verkar ha tagit någon skada! :)

    SvaraRadera
  2. Va skönt att han börjar bli sig själv igen. =)

    SvaraRadera