lördag 18 februari 2012

Öroninflammation - uppdatering

Tusen tack för alla fina ord och tips som vi fick på inlägget om vårt veterinärbesök häromdagen. Det betyder mycket!

Veterinären ringde igår och berättade att det var svamp och bakterier i Melkers öron, och att vi kunde gå till apoteket för att hämta ut receptbelagda örondroppar som hon skickat dit.
Vänster öra (det fina örat) ser redan mycket bättre ut och det är knappt någon rodnad kvar. Höger är fortfarande lite rött och ömt. Jag försökte ta en bild, men som ni ser är det någon som inte riktigt vill vara med, stackarn!

Det var många av er läsare som skrev om foder och foderallergi. Jag har verkligen tagit till mig och läst på, och kommit fram till att vi inte byter till Hills. Om det blir ett byte blir det till Standardt Mild, men jag tror inte det är någon allvarlig allergi på gång, vilket känns skönt.

Återigen: Tack! Det är roligt att så många duktiga, vänliga människor läser om oss och orkar komma med råd när det svider i mattehjärtat.

oron1

oron2

3 kommentarer:

  1. Hej ! Jag heter Maria och har hittat till din blogg. Vilken charmkille Melker är. Jag hoppas att öroninflamationen går över snabbt.
    Jag har en blogg som heter, Teo - den lilla hunden, och jag har länkat till din blogg från mina blogglänkar som jag läser. Hoppas att det är ok.
    Titta gärna in på min blogg om du vill

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir bättre snart för lille Melker :-)
    Standardt är ju ett bra foder, så hoppas det kommer funka med det!!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det bara var svamp! Det är bra mycket lättare att åtgärda än allergier ;) Hoppas öronen blir bra fort nu då!

    SvaraRadera