fredag 24 februari 2012

Matte-babbel


Igår var en riktigt seg dag för Melker. Det är mycket skola och jobb på gång för mig just nu så han fick ha en hemmadag. Jag tror i och för sig inte att han klagade; han låg nöjd och solade sig i ljuset som kom in genom fönstret, det såg mysigt ut!

Idag ska jag först på föreläsning och sen hem till syrran för att fira henne lite i efterskott. Husse har fått stränga order om att promenera lite längre med Melker så han får komma ut lite och röra på benen. Melkers husse ääälskar att vara hemma och mysa med lillen när dom är själva (eller hur, jag vet att du läser ;) )

För övrigt håller vi i klassen på med en workshop, som troligen kommer resultera i en utställning längre fram. Befinner ni er i Malmö rekommenderar jag er att gå och titta! Jag kan återkomma med mer info längre fram om någon är intresserad.

Nog med matte-babbel på bloggen för idag!

6 kommentarer:

  1. Ja, så jävla irriterande med folk som inte fattar! Deras hund kan ju komma till skada också liksom :/
    Hahaha känner igen det där! Korvarnas husse älskar inte att gå långa promenader heller precis... ;)

    SvaraRadera
  2. Hmmm.. det med höga proteiner nämnde han inte men kan fråga honom! Ska ha telekontakt med honom idag så då kan jag höra :)

    SvaraRadera
  3. Ibland är det skönt att ha en ras som nöjer sig med lite promenader & inte så mycket mer.. Hemmadagar är inte helt fel :D

    Trevlig Helg!!

    SvaraRadera
  4. Oh, vad kul att du tycker det! Han tycker träningen är skitkul i alla fall och nu på tisdag börjar kursen. Vi är taggade!!

    SvaraRadera
  5. Föresten! För mycket protein (vad som är för mycket är individmässigt) kan absolut orsaka klåda, pratade med Maths Lindberg på telefon och passade på att fråga. Han sa att det är vanligt hos mopsar, frallor, staffar och liknande raser men tydligen inte hos boston av någon anledning :)

    SvaraRadera