tisdag 20 september 2011

Nytt foder från foderbilen!

foderbilen
foder


Har länge kikat på Foderbilen.se's sida och tycker sortimentet och deras koncept är väldigt bra. Helsingborg är relativt litet så här finns inte alla fodersorter att köpa direkt i butik och dessutom är det tungt att bära hem 13kg helt själv. För precis en vecka sedan la jag in en beställning hos dem och väntade med spänning på att få hem det nya fodret! När jag följde leveransen stod det att paketet inte kunde delas ut och var på väg tillbaka till lagret. Vi var snabbt på kundtjänst och verkligen gav oss ett underbart bemötande! Stor eloge till er! Brevbäraren hade på något sätt missuppfattat leveranssättet, men Foderbilen skickade ett nytt paket som kom fram idag.

Det var en nyfiken mops som började nosa och krafsa på kartongen. I låg, precis som vi beställt, 13kg Standardt Normal som han nu ska börja på! Det där med foder är en djungel, en efter att ha läst på så gott jag kan kom jag fram till att detta verkar vara ett vettigt foder. I kväll börjar vi fasa över!

Vilket foder får din hund? Och var köper du det?


9 kommentarer:

  1. Bengt äter Royal Canin fransk bulldog. Det är bitar som ser ut som cashewnötter. Bengt har en tendens att svälja maten hel, men dessa tuggar han faktiskt, ja oftast.

    SvaraRadera
  2. Banshee äter Doggy Proffesional blå säck. Köper det på Granngården. Insåg idag att hon kommer väga lika mycket som säcken (och lite till) när hon är fullvuxen (Finsk Lapphund)

    Hittade precis din blogg. Älskar att läsa om Melker ^^ så nu har du fått en ny prenumerant!

    SvaraRadera
  3. Mina äter Standardt Normal och har gjort så i ett år nu. Jag köper det från närmaste djuraffären ibland och från foderbilen ibland. Damerna fungerar jättebra på fodret, mycket bättre än på många andra foder vi testat. Efter att sedan läst på om foder osv så har jag bestämt mig för att aldrig ge mina hundar något annat, om det inte skulle dyka upp någon ny sort som är ännu bättre eller jag skulle ha en hund som faktiskt inte fungerade på Standardt av någon anledning. Kort sagt: jag är nöjd :D

    SvaraRadera
  4. Alice äger doggy prima från lantmännen funkar bra :)

    SvaraRadera
  5. Såg att jag skrev fel när datorn höll på att skicka iväg och det gick inte att stoppa... äter menar jag såklart, hade iofs varit billigt om hon ägt det ;-)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag har testat en massa olika foder och efter mycket letande har jag äntligen hittat något som passar min Anders.

    Vi kör med Royals Mops-foder och är riktigt nöjda med det. Men det är givetvis en smaksak, så länge Melker äter, har fin päls och inte tappar i vikt så ska man köra på det som man testat och funkat.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  7. Tack för kommentaren på min blogg.
    Så söt han är din Melker.
    Här äter vovvarna olika mat nu mer.
    Vilda som är 7,5 år äter sen några månader tillbaka Royal Canins Intestinal och 5,5 åriga Ella äter Royals bulldogsfoder.
    Båda vovvarna har ätit och mått jättebra på bulldogsfodret sen de var ett år men nu med åldern behöver Vilda mer lättsmält mat.
    Hoppas han kommer att må som en prins med den nya maten.

    Kram/Helena

    SvaraRadera
  8. Samma foder som både Elsa & Balder äter :) Vi köper det på Hälsofoderbutiken som har höga krav för alla de foder de tar in.

    SvaraRadera
  9. foooderbilen!!

    azi - james wellbeloved.
    tyra - high energy proffsionnell och Vom og Hundemat

    SvaraRadera