lördag 4 augusti 2012

Vår resa till Nice

Ja, jag vet. Detta är en blogg som handlar om mopsen Melker. Tänkte ändå terrorisera er med lite människobilder!
Vi var ju nere i Nice för att semestra och jag skulle även jobba lite. Älskar frankrike; maten är så god och det är så vackert överallt! Semesterbilderna fick lilla kompaktkameran stå för. Alla minneskorten i systemkameran var ockuperade efter mitt jobb nämligen.



Varje morgon tog vi vägen genom Gamla stan och köpte pain de chocolat som vi åt under tiden som vi gick mot stranden.




Mysiga uteserveringar med bästa maten: moules marinieres!!



Vackra hus överallt. Fick ont i nacken av att gå och stirra upp hela tiden. Tror jag sa "DEN lägenheten ska jag köpa.." säkert 200 gånger under resan. Olika lägenheter då så klart.



Hittade reklam med en mops! Tror det står att om man inte vill få tyst i lurarna ska man skaffa försäkring på sin mobil och MP3-spelare. Man får ett gratis bankkort.. bla bla något med musik, och till sist något med laganda.. haha söt i alla fall!



I alla franska städer jag varit i är det hundar överallt: hundar på gatan, hundar i affärerna, hundar på restaurangerna. You name it! Riktigt fin stämning är det i alla fall och alla vovvar är lite blasé mot varandra. Vi gick förbli flera hundbutiker, men ingen var så häftig som denna! Där fanns allt och lite till..

När jag blir gammal och rik ska jag vara super-chique, flanera omkring nere i Nice med Louis Vuitton-väska och en liten hund i bling bling-koppel. Det gör alla tanter där :)



Åt överdrivet mycket gelato. M skulle aldrig ha men det slutade alltid med att han åt mer än hälften av min.

Antik- och loppismarknad! Bilar man ner i framtiden kan man fylla bagaget med art deco, hermes-scarfs och annat finfint som går att hitta till bra priser nere i Frankrike.


Åk till Nice om ni får chansen!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig resa ni har gjort. Jag har alltid velat åka till Frankrike, hoppas kunna göra det en dag :)

    Kul att ni börjat lite med lydnad. Det finns väl inte så många mopsar som håller på med det?! ;)

    SvaraRadera
  2. Människobilder är också kul tycker jag! Ni verkar ha haft det helt underbart, sitter bara och är avundsjuk..(och jävligt glass-sugen!) Har tänkt ställa ut henne faktiskt, hennes kullsyster ställs ut men det har inte blivit av för oss ännu! Våran uppfödare hjälper gärna till så vi ska väl få tummen ur röven och ta tag i det snart! :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag hoppas vi slipper öroninflammation, ingen hit!
    Vad underbart ni verkar ha haft det! Jättefina bilder :) Den där hundbutiken hade jag kunnat vandra i hur länge som helst!

    SvaraRadera