söndag 17 juni 2012

Fantastisk tävlingsdag!

Idag var det dags för tävling i rallylydnad igen! M har världens gulligaste föräldrar som så gärna ville se när deras "barnbarn" tävlade så vi åkte dem med, skönt att slippa bussen! Vi hade startnummer 6 av ca 20 st. Allt som allt var det runt 40 ekipage i nybörjarklassen så det var skönt med ett tidigt nummer.

Tävlingen hölls på Höganäs BK, där det varit eventet "Höganäs hund" i helgen. Förutom rally var det agility och utställningar, några små tält som sålde saker och fika!

En fin boston! <3

Två fina staffar, såg en hel hop av denna underbara ras.

Melker väntar på sin tur

Banvandring. Det var en rolig bana med tempoväxlingar, tex spring genom flera moment.

Bästa Emelie och jag går igenom min bana. Jag visste att Melker skulle klara alla moment, det gällde bara för mig att komma ihåg vilket tempo det var.



M filmade oss när vi gick banan. Filen var för stor för att ladda upp, så det är väldigt dålig kvalitet tyvärr :(

"Farfar" och en trött kille efter vår runda.

Vi leder med 95 poäng!!



Mopsen Orvar gick före oss som nummer 5, så himla go! Det var roligt att träffa er :)



PRISUTDELNING!
"..och som nummer 1 har vi, faktiskt, en mops!"
Med 95 poäng gick vi ut med högst poäng av alla deltagande i nybörjarklass, så sjukt häftigt! Jag hade som mål att gå en godkänd runda, och så går vi och vinner hela skiten! LYCKA!



8 kommentarer:

  1. Grattis! Det var inte illa :)

    SvaraRadera
  2. MEN GUD VA ROLIGT!! Grattis i mängder, ni är grymma! :)

    SvaraRadera
  3. Nej men mitt öga skådar bostonen Easy, han skulle nog tävla i agility :)
    Ni är sjukt duktiga! Kul med bilderna och sjukt kul med en mops som vinner!!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Ska kika på dom! :)

    SvaraRadera
  5. GRATTIS till dig och duktiga Melker :D
    Grymt duktiga ni är.. Heja Heja!!

    Läste jag något om att ni skulle flytta till Götlaborg?! ;)
    Hoppas ni haft en bra midsommar!

    SvaraRadera