onsdag 27 juni 2012

Aspekter på shopping


I förrgår hade husse och jag en mysig dag tillsammans, vi åt lunch ute och shoppade lite. Som vanligt skulle jag bara in i djuraffären och "titta lite", som jag brukar säga. Precis som en envis skitunge i en leksaksaffär gick jag in och ut i djuraffären tre gånger för att pilla på ett halsband som jag velat köpa till Melker.

Jag älskar min hund, älskar "hunderiet" och allt som hör till, bland annat att få köpa fina saker till min lilla prins. Men hur mycket prylar behöver han? Dessutom ligger det redan en beställning från en webbshop och väntar på att bli skickad..

Vi lämnade djuraffären utan halsbandet, jag funderar istället på att lägga de där 200 kronorna på ett separat konto. I längden är det ju mycket roligare att kunna lägga pengarna på en tävling, en spännande kurs eller på riktigt bra foder än något som hamnar i lådan med alla de andra hundprylarna, eller hur? Ett halsband tillför inte Melker någonting direkt, men ett klippkort på djursjukhusets vatten-treadmill kanske gör!

Visst, jag kommer garanterat köpa något högst nödvändigt till honom snart igen, men för varje gång jag pillar på något i djuraffären och låter bli att köpa det ska pengarna in på hundkontot! En bra deal är en bra deal :)

1 kommentar:

  1. Låter helt klart som en bra plan! Jag har inget sådant hundkonto, men så fort jag vill ha någonting så tänker jag "Hm, vad annat kan man göra för de här pengarna" och då känns oftast just tävlingar och liknande mycket mer lockande ;) Eller om man jämför, 200kr för ett halsband eller 10st släphareträningar för 20kr/tillfälle. Jag vet utan tvekan vad Wahidah föredrar!

    SvaraRadera