onsdag 30 maj 2012

Förändring

Till hösten har vi en ny skog att promenera i

Idag när M och jag kom innanför dörren låg det ett brev till mig på hallmattan. Väntan på det där brevet har varit lång och nervös, men nu hade det kommit.

Under vår vistelse i Göteborg stannade jag kvar en extra dag när alla de andra åkte hem. Anledningen var att jag skulle till en intervju på en skola som jag sökt till. Jag var så sjukt nervös men var vid gott mod när jag åkte därifrån, eller kanske bara lättad att det var över.

Idag skulle jag få veta hur det hade gått. Både M och jag stod som paralyserade, sedan tog jag mod till mig och rev upp kuvertet. Jag kom in!! Det är en dröm som gått i uppfyllelse, både att få lämna min hemstad som jag inte trivs i, men inte minst att få läsa till det jag helst av allt vill jobba som: fotograf.

Jag kommer alltså bli Göteborgare till hösten! Det känns så otroligt bra samtidigt som jag är väldigt ödmjuk inför denna stora omställning. M är kallad till intervju på en skola här nere i Skåne, och om han blir antagen kommer vi få bli särbos. Hur vi gör med Melker är inte bestämt, men jag hoppas såklart att han följer med mig. Allt beror på boendet, det är tex inte alla studentlägenheter som accepterar husdjur.

Hur det än blir har vi en härlig sommar framför oss! Nu måste jag börja leta lägenhet, ny klubb att träna hund på och allt annat viktigt. Det kommer bli så jäkla bra!

9 kommentarer:

  1. åh vad kul, välkommen till ljuva Göteborg då!

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Vad roligt för dig! Jättefin bild i inlägget också!

    SvaraRadera
  3. Kul att du kom in på skolan! Och Göteborg är en härlig stad. =)

    SvaraRadera
  4. Vad spännande, vilken utbildning! :D
    Vi håller tummarna för att allt blir som ni hoppas och medan får ni ha en superskön sommar!
    Jättekul att du lägger upp så mkt kring träningen och ger massa tips!
    Vad duktig han är också, bruks-mopsen! ;)

    SvaraRadera
  5. Men va kul! Grattis :) Hoppas allt löser sig med lägenhet, sambo och vovve. Hur lång är utbildningen?

    SvaraRadera
  6. Grattis, himla roligt att läsa till fotograf! :)
    Kan tipsa om att kontakta hyresgästförening och fråga, för i mitt studentboendekontrakt står det att jag inte får ha djur (vilket det visade sig först när jag tackat ja och skulle skriva kontrakt, trots att jag när jag sökte talade om att jag hade katt), men enligt hgf får de inte sätta sådana undantag i ett "studentkontrakt". Så jag tog med mig katten till nya lägenheten och skaffade sen Alfons med visshet om att det var grönt ljus.

    Hoppas du får ha med dig Melker till Göteborg å att ni hittar en bra klubb!

    SvaraRadera
  7. Ja, jag hade läst att Melker äter den så jag var helt inne på att pröva Standardt jag med men min "hundguru" på affären tyckte jag skulle pröva advance och där blev vi kvar :) Guud va roligt! Här ska också börja pluggas snart men har så jäkla svårt att bestämma vad det ska bli.. Men vi ser fram emot fler fina bilder från er då! ;)

    SvaraRadera
  8. Hej! Grattis Fanny! I en lägenhet kan de inte neka till husdjur, dock i korridorboende. / Therese

    SvaraRadera