måndag 23 april 2012

Mål för 2012

Jag har verkligen varit på bra humör sedan tävlingen i lördags! För 1,5 år sedan kommunicerade Melker och jag inte alls med varandra, och nu har vi varit på en officiell tävling. För mig känns det stort! Glädjen över att vara hundägare är på topp och jag ser fram emot nya utmaningar. Tänkte därför skriva upp några mål jag har för resten av året:

Allmänlydnad:

  • Förknippa buren med vila och avslappning, han är på god väg!
  • Arbeta bort skällandet när någon ringer på dörren/kommer in hos oss.
  • Kunna skvallra på hundar helt själv i 50% av hundmötena.
  • Slappna av snabbare i nya miljöer.

Rallylydnad:

  • En bättre fotposition
  • Raka sittande/liggande/ställande
  • Gå en godkänd runda i rallylydnadstävling


Vi får se om vi hinner med allt, men det hoppas jag! Tillsammans ska vi jobba oss till min idé om idealhunden.

Melker älskling, nu kör vi!


5 kommentarer:

  1. Grattis till er framgång i rallylydnaden! Kul att höra att det gick bra, både ur tävlingssyfte och hur Melker klarade omgivningen.

    SvaraRadera
  2. Ni är ju så duktiga! Grattis till er:) Inspirerade av er prövade vi på rallylydnad ikväll, superkul. Blogg är även också på g så snart kan ni läsa om våra framsteg också. Sjukt bra mål med! Kram på er / Cajsa och Stella

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad kul! ser fram emot att läsa om er!

      Radera
  3. Vad skönt, då kan vi vara lite efterblivna ihop hehehe :)
    Låter som bra och vettiga mål! Det fixar ni!

    SvaraRadera