onsdag 14 mars 2012

Förarjacka/väst? Dilemma..

Till min födelsedag tänkte jag köpa en hundförarjacka eller väst. Jag har ingenting att ha på mig när jag är ute med Melker, eller i naturen i allmänhet! Kappor, skinnjackor och liknande är varken smidiga eller oömma. Ibland måste man våga ha hundgodis/leksaker löst i fickorna och slänga upp en smutsig mops under armen utan att vara rädd för att jackan blir skitig.

Hurttas jackor är ju fina som snus, men för dyrt för mig som är student. Runt 800 kan jag stäcka mig.
Men ska man ha jacka eller väst?

Dessa har jag kikat på:

Photobucket

Jackan "Tromsö" från Engelsons. Vind- och vattentät och ser ut att ha bra reflexer. Ganska många fickor. Kanske för varm en het sommardag och för kall på vintern om man inte får in en extra tröja under.

Photobucket

På gladosund.se hittade jag märket "Good boy". Denna jackan är av softshell-material som nog är ganska bra året runt bortsett från kalla vinterdagar. Sömmarna är inte svetsade (vattentäta) Massor med finesser för hundägare.

Photobucket

Jacka av märket "Good boy". Alla finesser men inga reflexer? Kan fungera året runt om man har en tröja under på vintern.

Photobucket

Väst från "Good boy". Fungerar året runt om man klämmer in en tröja på vintern.


Hur tänker ni? Vilket märke har du? Har du jacka eller väst?
Kom med alla tips och råd ni har!

5 kommentarer:

  1. jag hade min weight pull jacka som jag fick klubben förut, men den gick sönder efter många års slit.

    jag har just nu everest anorak, ganska bra faktiskt. men ska ta och köpa en "hundjacka".

    västar är jag inte så intresserad av, tycker det inte är så fina. men det är säkert bekvämt till sommaren då det är varmt ute och man ska ha sakerna lätt med sig...

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har åkte sökt efter några bra kläder, främst är jag ute efter kläder när man skall träna och tävla, har kollat efter jackor, men funderar på att köpa en väst och kanske ett par bra träningsbyxor istället :)

    SvaraRadera
  3. Svårt det där! Jag får hem min väst imorgon (wiiie!) så då lägger jag upp den i bloggen så får du kika :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag använder mina stallkläder. Kolla på Hööks, de brukar ha hyffsade priser

    SvaraRadera
  5. Jag lever med mina västar! Arrak outdoor har en bra vinterväst http://www.arrakoutdoor.com/shop/index.php?do=prod&art=141&parent01=680&parent02=&parent03=&sida_nr=1

    eller

    http://www.arrakoutdoor.com/shop/index.php?do=prod&art=143&parent01=680&parent02=&parent03=&sida_nr=1

    Vår, sommar och höst använder jag Dog activity
    http://www.gladosund.se/produkt/Traningsvast

    eller Bobergs hundförarväst från Engelssons
    http://www.engelsons.se/jackor/vastar/bobergs-hundforarvast

    SvaraRadera