onsdag 8 februari 2012

Rally!

På tisdagar är vi på rallylydnads-kurs och tränar. Just igår var husse med och tog lite bilder. I denna typen av lokal är det nästan alltid halvkasst ljus men M gjorde ett jättebra jobb med kameran! Det var roligt att se bilder på sig själv och Melker.. jag märkte att han går väldigt långt ut från mig så fotgående är något vi ska träna på.

I slutet fick vi testa att gå en liten bana med skyltarna "Stop sitt", "Sväng höger", "Enkel slalom", "Stop, sitt, spring" och "Mål" såklart! det var grymt kul! Kursen är på 1 timme och jag känner alltid att jag hade kunnat köra 1 timme till.. men för Melkers del räcker det. Han är alltid halvt medvetslös under teorin efteråt.

Jag blir alltid så peppad på att träna efter jag har varit på kursen, men tycker ibland det är tråkigt att gå ut och träna själv (tyvärr..!) Vi hoppas på att träffa en träningskompis här i Helsingborg.

Rally är verkligen skitkul! Om vi blir riktigt duktiga kanske vi vågar på oss att tävla.. hehe!

_MG_9404red3

_MG_9377red3

_MG_9381red3

_MG_9399red3

_MG_9396red3

_MG_9372red3

8 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket! Är alltid saker som man inte tänker på själv så är ju jättebra med andras träningstips!

    Jättefina bilder från träning, så himla synd att ni bor långt i från :( Teo hade velat ha en träningskompis!

    SvaraRadera
  2. En sån otroligt fin blogg med otroligt fina bilder på otroligt fin hund! Mopsar är den en av få hundraser vi kan tänka oss att ha förutom de svarta idioterna vi har nu.

    Roligt med rallylydnad! Det skulle vara kul att testa någon gång, Melker kanske kan visa oss när han är en fullärd mops efter kursen :)

    SvaraRadera
  3. Jösses, vilka fina bilder det blev! Vi har kört lite rally, men kör mest agility nu. Men vill gärna köra lite rally med! :) Bor ni inne i Helsingborg?

    SvaraRadera
  4. Men va fint han håller kontakten med dig när han går fot! Snyggt!

    Jag provade också rally med min Melker, men han tyckte sååådär ;) Eller han tycker det är tråkigt att gå fot. Agility är mer hans grej.. Men rally är en rolig sport så jag får köra det med min andra hund ist :)

    SvaraRadera
  5. Åh så kul! och om ni tävlar så kommer jag absolut hålla tummarna för att det går jättebra för er :D

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att ni går kurs - det klart ni kommer ut & tävlar.
    Rallylydnad passar ju alla & Melker verkar vara jätteduktig :D

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Första gången jag kikar in här, himla trevlig blogg! Melker är riktigt söt, och diggar även namne! =)
    Kul att ni kör rally, det gör jag också lite grann. Roligt att se en mops in action :D

    www.laekenois.wordpress.com

    SvaraRadera
  8. Hej vilka fina bilder!
    Jag har också nyligt gått nybörjarkursen i rallylydnad. Verkligen superkul träning :)

    SvaraRadera