onsdag 8 februari 2012

Nya hundböcker

Matte och hund har haft en rolig och mysig dag nu igen..! Melker ligger och vilar i sin bur med huvudet på min fot och jag dricker kvällskaffe.
Vi har tränat fotgående både inne och ute och det gick jättebra vid båda tillfällena. Lite "Sitt framför" och "vänster ingång" blev det också då Melker måste öva på att inte hamna snett. Det såg bra ut om jag får säga det själv!

Jag vill verkligen ta till vara på inspirationen med hundträningen så jag tog faktiskt och beställde hem två nya böcker. Det blev Klickerträning för nybörjare skriven av Natasja Atterbom och Aktivitetsboken av Memea Mohlin. Kunde inte låta bli att dra på smilbanden när jag såg labben på omslaget av Mohlins bok. Åh vad jag tänker på våra labbar, Kate och Sambo som jag växte upp med. Underbara luffsar.

Ser fram emot att få lite mer klicker-tips och inspiration till att hitta på aktiviteter med Melker. Ibland känns det som man har testat allt, tror alla hundägare känner igen sig i det.

Jag tänkte lägga till en ny kategori här på bloggen, något i stil med "hundböcker", det har ändå blivit några böcker sedan bloggen startades! Lite boktips, kanske någon recension och liknande. Håll utkik!

Har du tips på bra hundböcker så skriv!


3 kommentarer:

  1. Melker är en riktig liten sötnöt.

    SvaraRadera
  2. Ja, de ska jag göra!
    Om du vill ha en ett hundboks tips
    rekommenderar jag: Anders Hallengren - Hundlexikon lär dig hundens signaler..

    Man får verkligen en helt annat bild utav hundar runt omkring
    och du förstår lättare, det kan vara lite trög eftersom det är mycket
    fakta men väl värd att läsa!

    SvaraRadera
  3. Tack! Det ska jag absolut knåpa ihop en video på! :)
    Du måste berätta om böckerna var bra sedan, alltid kul med nya hundböcker!

    SvaraRadera