torsdag 24 november 2011

Standardt original - sedan 21 september



21 september började vi fasa över Melker till Standardt original. Fodret han åt tidigare passade inte honom alls, vissa dagar gick det knappt att plocka upp efter honom på promenaderna. Fasningen gick som en dans och han var bra i magen från dag 1, trots att vi gick ganska snabbt fram. Idag är hans bajs perfekt, han har byggt på sig muskler, är fantastiskt fin i pälsen och mår allmänt jättebra. Allt detta trots att han får en lite mindre fodergiva. Jag vet inte hur många som sagt "nämen, har han växt?!". Om det har med fodret att göra eller ej kan jag inte svara på, men efter den 21 september är det nästan en ny hund vi har.

Många lovord, men jag är så nöjd med att vi bytte foder.

4 kommentarer:

  1. kommer ni till Stockholm i December? :D

    SvaraRadera
  2. Du upplever samma förändring som jag gjorde när jag bytte över till Standardt alltså :D Visst är det skönt när man hittar ett foder som passar sin hund perfekt!

    SvaraRadera
  3. Men vilken tur att hitta dom! Fuskigt, hehe.
    Ja, dom verkar himla praktiska! Joanna (på bostonforumet) har ett par också så har kikat lite på dom.
    Får ta och åka in til naturkompaniet och klämma lite på dom :)

    SvaraRadera
  4. vi kör på samma och är supernöjda vi med! passar berit helt perfekt! :)

    SvaraRadera