söndag 11 september 2011

Sofiero hundutställning 2011

sofierofynd

Så var årets hundutställning på Sofiero slut. Jag hade verkligen sett fram emot denna tillställning, men jag måste säga att jag blev lite besviken när vi kom fram. Det var inte hälften så många utställare och försäljningstälten verkade utgallrade. Ringarna kändes tomma och man behövde inte trängas för att få en sittplats intill caféet. Jag tror att det kan bero på att det inte var internationell utställning detta året (rätta mig om jag har fel!)

Trevligt var det i alla fall och lite shopping blev det såklart. Dock mer nödvändiga saker än onödiga, som jag egentligen planerat att köpa..
Det blev en spårlina som kommer komma till stor användning när vi är i skogen. Längre fram kommer Melker nog också få träna lite "riktigt" spår så det var ett bra köp!
En ny klotång. Den gamla har 10 år på nacken (ärvd) och började bli lite väl slö.
För 5kr/st köpte jag ett gäng torkade vom-biffar för att prova på. Vilken hit! Melker älskade dem så detta kommer jag köpa fler av i framtiden.
Till sist köpte jag en flaska KW Diamantögon. Det används till att ta bort missfärgningarna under ögonen och ska tydligen vara jättebra att torka rynkor och veck med. Jag har hört mycket om det, men aldrig använt något liknande själv. För 70kr vågade jag testa! Vad tycker ni om medlet?

Hundarna då? Jag såg många av mina favoritraser, bland annat flera underbara frallor, griffoner och petit brabanconer, grandisar, en go' engelsk bulle och några riktigt snygga bostonterriers. Fick även kasta en snabb blick på Lakrits som promenerade omkring.
Såklart spanades det extra mycket efter mopsar. Jag såg flera nätta tikar. Precis i min smak! Åh, nästa hund måste bli en tik!

Trevlig dag i hundens tecken.


2 kommentarer:

  1. jag var också där i helgen! Måste säga att jag tycker att märket KW är superbra.

    kram :)

    SvaraRadera
  2. Tack tack =)

    Vilken söt liten hund du hade, hur gammal?

    SvaraRadera