söndag 18 september 2011

on/off

hösten

Söndag morgon, jag väcks ur min sköna sömn av att någon står på min mage och hoppar och gör små ljud. Det var ju såklart Melker, som tyckte det var morgon = dags att kliva upp. Husse hade gått till jobbet för längesen och det var tråkigt att vänta på att matte skulle vakna.

Bortsett från dessa mindre incidenter har vårt hundliv blivit ljuvligt efter mötena med hundcoachen Emelie! Man kan numera gå ut med hunden! Inte bli runtdragen. Inte utsättas för hemska utfall.
Vår relation har blivit så fin. Vi är roliga, Melker vill vara med oss, söka kontakt, lyda för att det är kul.

När jag satt mig upp i sängen, gnuggat ögonen och fumlat efter hårsnodden, gick det upp för mig att det är dags för passivitetsträningen - något som Melker verkligen behöver öva på. Vi hade behövt hitta hans on/off-knapp. Imorgon är jag ledig, och då börjar vi ta oss ann utmaningen!

2 kommentarer:

  1. Oj vilken snygg blogg! Underbara bilder! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack vad snällt! Hur mycket ska ni ha för det?
    Jag ska ta och mäta damen så får ni gärna mäta täcket :)

    Lycka till med träningen! On/Offknappen är sådant vi bostons med måste lära oss..

    SvaraRadera