lördag 3 september 2011

Min ängel

Inatt vaknade jag med ett ryck, satte mig upp i bäckmörkret och började känna mig omkring efter Melker. Han låg som vanligt utbredd och snusade gott intill husse. Mitt hjärta bultade så hårt att jag nästan kunde höra det genom bröstkorgen och jag fick ta ett lugnt andetag för att slappna av.

Anledningen till denna panik var en mardröm som jag precis hade haft. Jag drömde att en okänd man kom fram till oss när vi var på promenad och frågade om han fick köpa Melker. "Nu eller aldrig" sa han och av något märklig anledning accepterade vi erbjudandet och han försvann med Melker i famnen. Livet gick vidare i drömmen och helt plötsligt hade jag en svart, korthårig taxhane som jag tävlade, och vann mycket tillsammans med. En natt vaknade jag med en fruktansvärd ångest och började helt panikslaget skrika om att jag måste hitta Melker. Mange började fundera över vart Melker kunde ha tagit vägen, och på något vis räknade vi ut att han sålts vidare till en barnfamilj. Jag sprang ut till vår laptop som stod på andra sida gatan för att surfa in på blocket och söka på mopsannonser, fortfarande helt hysterisk och panikslagen.


- sen vaknade jag. Jag kan inte beskriva känslan som fortfarande infann sig hos mig trots att det bara varit en mardröm.


Det är så märkligt hur en liten varelse, som bara funnits en väldigt kort tid i mitt liv, kan betyda så mycket. Tack vare honom har jag fått nya intressen och träffat många otroligt trevliga människor.


Melker, du är mattes ängel.


IMG_3885red3



5 kommentarer:

  1. Vilken underbart söt bild :-)

    SvaraRadera
  2. En gång Mops alltid Mops eller hur, dom går rakt in i själen på er, halvsyrran Siv hälsar till brorsan kram kram

    SvaraRadera
  3. Åh finaste. Vilken jobbig dröm. Jag drömde världens jobbigaste ångestdröm om min katt för ett par veckor sedan, det var riktigt hemskt!

    SvaraRadera