fredag 19 augusti 2011

Det gjorde min dag!

bild: Adlibris.se
Utställning är något jag blivit riktigt intresserad av, men tyvärr inte kan utföra då Melker var krypt och nu kastrerad. Det blev bara en utställning för oss, valpklass 6-9 månader och den dagen var jag nervös och gjorde bort mig totalt. Jag hade tränat, men kanske inte på rätt sätt.

För att längre fram skona en eventuell framtida valp från att göra bort sig i ringen har jag bestämt mig för att öva hårt! Runtom på olika forum tipsar många om boken "Handling - att visa hund på utställning" av Mia Sandgren så jag begav mig ner till biblioteket för att låna den. Bibblans enda exemplar stod gömt i hyllan så i ett nästan desperat tillstånd ryckte jag ut den och gick med bestämda steg mot låneautomaten.

"Inget lån genomfördes" stod det på displayen. Tanten i kassan vinkade fram mig och drog mitt kort och boken manuellt.

"Nej men, denna boken är utgallrad.." sa hon och rynkade på ögonbrynen. Jag hann nästan tänka "attans!" men så avbröt mig med orden: "..så jag ska vara snäll idag. Du får den!"

Gissa om mitt leende gick från öra till öra!

Har bara hunnit bläddra igenom boken snabbt, men den verkar grym! Kan verkligen rekommendera den som du funderar på att ställa din hund.
Pssst.. Alla mopsägare! Där finns dessutom bra bilder på hur mopsar ska stå!


3 kommentarer:

  1. Hej! Tänkte höra vart ni vände er när Melker skulle kastreras och hur gammal har var då.. Vår Ozzy är också kryp.. Hittills har vi bara varit i kontakt med djursjukhuset här i hbg o enligt dem skulle det kosta 6000kr(!) (detta då testikeln sitter svåråtkomlig) Vi tyckte ändå att det var ganska saftigt.. Vill du inte svara öppet, får du gärna maila mig =) Trevlig helg! Mvh
    gustafsson.emilie@gmail.com

    SvaraRadera
  2. meeen oooohh bra bok verkar de som!! härligt att du FICK den! ;D
    den där blir min nästa bok kan jag lova :)

    SvaraRadera
  3. Nejmen, va snällt att du fick den :) Kanske borde ta och läsa den boken jag också eftersom jag vill ställa ut min lagotto så småningom :)

    SvaraRadera