söndag 21 augusti 2011

Annorlunda promenad = trött hund


bild via iphone

Var ju som sagt på bibblan häromdagen, och innan jag hade hittat boken om hundutställningar bläddrade jag lite i "Hur får jag hunden att.." av Memea Mohlin. Författaren uppmanar en bland annat till att göra hundpromenaderna roliga, vilket dom inte brukar vara pga några problem Melker, husse och jag skapat.

Inspirerad av Mohlins bok gick jag idag ut en runda med Melker. Istället för att bara gå fick han söka godis på en gräsmatta, vara uppmärksam på mina plötsliga vändningar, göra några tricks, hoppa upp på några bänkar och plötsigt busa med mig.

Snacka om att han tyckte det var roligt. Melker som annars drar och är totalt ointresserad av mig gick fot (!) och var koncentrerad. All denna aktivitet och hjärngympa har tagit slut på lillen som ligger nöjt och sover.
Jag är så glad och nöjd! Det är dessa saker som får vår relation ännu bättre.

Kanske är han ännu lydigare efter i morgon. Kika in här då så får ni veta varför!

1 kommentar:

  1. mmm :) jag brukar säga - hundar behöver korsord i sina promenader :)

    SvaraRadera