lördag 9 juli 2011

Bland barr och hästflugor

"Vill ni följa med till skogen och plocka svamp?"
"Jaa!!"

Stor-kameran som har legat på hyllan några dagar åkte fram idag. Jag har inte varit på hugget med bildtagandet, och egentligen inte idag heller. 99% av bilderna var suddiga eller totalt felexponerade. Vissa dagar är mer fotogeniska än andra antar jag.

Skogen var både grön och skön, bortsett från alla blodsugare som tycktes förfölja mig. 5-6 stycken borstades bort från mopsen (tack för att han har ljus päls!) men med korgen full av solgula kantareller var det mödan värd!


IMG_3075red3

IMG_3038red3

IMG_3063red3

IMG_3078red3

IMG_3103red3

4 kommentarer:

  1. Vad avundsjuk jag blir. När vi var ute och letade blåbär så kollade jag efter kantareller också. Men även de lyste med sin frånvaro. Vi måste ha valt fel skog helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Kylvästen var riktigt bra!
    Den håller sig sval jättelänge och Balthazar gillade den.
    Dock var storleken vi köpte (30 cm, rekommenderad för mops)
    för trång i halsen :( Men den var perfekt i längd över ryggen,
    så jag lämnade in den hos skräddaren och lät dom sy om den runt halsen lite.
    Det kostade ynka 100kr så det var det värt tyckte jag :)

    Rekommenderar den starkt!!

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackra bilder! Vilken kamera använde du och vilka inställningar var det? :)

    SvaraRadera