söndag 14 juli 2013

DIY Donut-korg

I somras ramlade jag över The stylish dog company som säljer fantastiskt fina donut-korgar. Melker är en prins som gillar bekvämlighet så jag bara vet att han hade älskat en sådan. Med vissa saker kommer man dock aldrig till skott, så någon korg har inte blivit inköpt. Idag har jag ledigt och tid att göra vad jag vill. Slängde en blick åt Melkers trasa till sovplats: en korg vi köpte på Sofieros Int hundutställning för två år sedan. Smutsig, sliten och ful. Stoppningen i kudden har blivit platt och obekväm och det är ett stort hål mitt i.

Jag drar fram symaskinen och en bit tyg från IKEA som legat orört alldeles för länge. Nu efter några timmar av pyssel äger Melker en alldeles egen donut! Jag som är ganska dålig på att sy måste dock stoltsera med att jag är nöjd! På gränsen till för liten men helt okej. Får bege mig till IKEA och köpa mer tyg och stoppning och försöka igen!

För er som blir sugna på att själva försöka så utgick jag från denna guiden: LÄNK


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar