måndag 19 mars 2012

Vi tragglar på

Träningsdagbok-19.03.12

För att komma någonstans med tärningen tänkte jag att det kan vara bra att strukturera upp passen lite. Idag gjorde jag första dokumentationen av vad vi tränade - på så vis kan jag gå tillbaka och se vad vi gjorde och hur vi kan utveckla momenten!

För tillfället är det fotposition och bakdelskontroll som vi håller på med. Det känns verkligen som att det bara måste tragglas, som multiplikationstabellen ungefär. Tråkigt och det går så långsamt framåt. Melker glider ut från mig vid fotgående och segar efter emellanåt, men idag jag hittade världens bästa ställe att träna på. Det går en gångtunnel precis intill vårt hus, och det är helt enkelt en enda lång vägg. Perfekt att använda som hjälp!
Klossen har jag bytt ut mot en musmatta, men då slarvar han lite. Borde kanske ta en bok eller något som mellansteg?

Har ni några magiska tips - dela med er, please!


2 kommentarer:

  1. Vet hur det känns, vi tränar också raka sättande! Teo sitter gärna snett ut från mig för att kunna ha ögonkontakt med mig hela tiden.
    Och bakdelskontrollen tragglar vi..

    SvaraRadera
  2. Det är toppen att dokumentera sin träning - blir ofta mycket bättre träning & framsteg då :D
    Jag körde väldigt mycket bakdelskontroll med Edwin i början, använde mig av klossen väldigt ofta.
    Annars kan man ju lägga mindre targets brevid sig. När han är i position, ta ett litet steg framåt (behåller han position samt kontakt) klicka och belöna sen så ni inte kör så länga sträckor nu i början :D Traggla så kommer du se att det släpper!! :-)

    SvaraRadera