torsdag 29 september 2011

Anmälda till allmänlydnad 2!



Ja ni läste rätt! Vi fick mersmak av träningen, och efter ett tips av coach-Emelie är vi nu anmälda till allmänlydnad 2 på Bialitt hundcenter! Vi kommer träna olika vardagslydnadsmoment, få prova på rallylydnad, agility, freestyle, tävlingslydnad och även personspår. Tror att det kommer vara nyttigt för oss att träna i grupp så Melker får känna på hur det är att lyda och samtidigt ha andra hundar omkring sig.

Jag kan knappt vänta! Det blir min första hundkurs någonsin.

Vad har du för erfarenhet av kurser så som allmänlydnad?

3 kommentarer:

  1. Åh det är superkul med lydnadsträning. Bengt är tränad i allmänlydnad och tävlingslydnad klass 1 och lite II.

    SvaraRadera
  2. Jag är utbildad hundinstruktör så jag har ganska stor erfarenhet och jag tycker det är så roligt. När man ser en hund och hundens förare få en sådan underbar kontakt och ett samspel är underbart!
    Jag har nyligen fått hem en liten kille som ska börja träna agylity och lydnad för det härliga ruset som kommer när man klarar sina delmål är underbart!
    Lycka till ;)

    SvaraRadera
  3. Så roligt! :)
    Jag har själv gått 2 allmänlydnadskurser, de var rätt så basic och gav inte oss så mycket, men det var nog för att vi redan kunde allt som de lärde ut på kurserna. Nu går jag tävlingslydnad och där är det mera fart på och nytt att lära sig! :)

    SvaraRadera