fredag 18 februari 2011


Till alla er som har iphone finns en app som verkligen kan vara bra att ha. MyDog heter den och fungerar som så att du samlar all info om din hund (eller katt/marsvin/guldfisk om du så önskar). Namn, chipnummer, vilka vaccinationer vovven fått, försäkrningsnummer och mycket mer. Väldigt smidigt med tanke på att man har telefonen med sig oftare än pärmen med alla hundpapper!

Jag har själv blivit uppringd av vet. kliniken när jag befunnit mig in the middle of nowhere och varit tvungen att ge dem försäkringsnummret NU. Önskar att jag haft Mydog-appen den dagen :)

8 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Jo, allt är bara bra här.
    Bengt är sugen på att träffa sina mopskompisar. Just nu är han ordinerad vila pga diskbråck...men han har redan piggnat till ordentligt, så det ska nog inte vara några problem att leka då! =)
    Hoppas allt är bra med er!

    SvaraRadera
  2. svar:

    tack så jättemycket! kan du berätta mer om det med öronen? förstod inte riktigt det :)

    Jag vill jättegärna ha en mops som både kelgris och till lite utställning, hur är dom att ställa ut? är dom lätta?

    Låter dom mycket? min kompis har en fransk bulldog som låter HELA tiden, andas och snörvlar.. hur är det med det? :)

    megasnällt att du vill svara på mina frågor!
    tacktacktack!

    SvaraRadera
  3. svar:

    Aha då vet jag det! bra :)

    hur fungerar din mops med andra hundar? gillar dom att träffa andra hundar?

    Hur är det med pälsvård och så? hur mycket behöver dom?

    hur mycket ska dom väga?

    är det en bra förstahund? jag har hund just nu men min pojkvän har aldrig haft hund så tänkte mer på honom.. vi flyttar snart ihop så :D

    hur funkar dom som vakthundar?

    är dom lätta att få rumsrena?

    frågar dig allt detta för att du verkar väldigt kunnig inom mopsar, och google hjälper mig inte så mycket med dessa frågor! haha! btw, har du varit på my dog?

    tacktacktack igen!

    SvaraRadera
  4. svar: aha tack så mycket! känns som att jag vet lite mer nu, hmm.. jo en sak till var det :) hur är det med halsband? ska dom ha det eller ska dom ha sele? läste om det någonstans att dom ska helst inte ha halsband för det trycker på för mycket?

    SvaraRadera
  5. svar: Tack gud vad snäll du är! :D hade inte sett din komentar förens nu. btw, läste någonstans att ögonen kan åka ut lite på mopsen om man trycker för hårt mot strupen. stämmer det? låter lite skumt nämligen.. hahah

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset. Jag ska genast kolla upp appen :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. hej!
    jag tycker verkligen att du ska blogga mera, du har en underbar blogg och du tar jättefina bilder! blogga!
    hugs

    SvaraRadera