måndag 26 juli 2010

Träningsgodis

Här hemma tränas det för fullt inför utställningsdebuten i september! Så till den milda grad att jag (matte) fick gå till affären för att köpa nytt godis. Jag hade siktet inställt på Melkers favorit men inne i butiken blev jag sugen på att testa någonting nytt.
Hem kom jag med Melkers klassiker och en påse Doggy hundgodis.

Både Melker och jag var förväntansfulla när vi öppnade påsen, men det vi fann i såg väldigt trist ut. Jättestora och stenhårda pellets.
Melker fick smaka på en som han nosade försiktigt på och sedan slukade i ett naffs.

Det visade sig att han älskar dem!
Lite stora är dom dock, så en omgång i morteln och sedan är vi redo att fortsätta träna.

doggy

Har ni testat Doggys hundgodis och vad tyckte isåfall er vovve?
Vilket godis brukar ni köpa?

6 kommentarer:

  1. sv; Mina tjejer gör även tummen upp för den och önskar dom vore lika fräna som "batman-mopsen" :)

    SvaraRadera
  2. Jag tränar Bengt med lite allt möjligt. Han har en tendens att tröttna. Så det är allt från köttbullar, korv och torkad blodpudding till leversnittar och annat vanligt hundgodis som man kan köpa i djurbutik.

    SvaraRadera
  3. Fin blogg=))
    Går de bra med lillen då?

    Här hemma kör vi med leversnittar som godis eller köttbullar när de ska tränas någe extra. Brukar även köpa blodpudding som man har i ugnen i 2h på lågvärme, de e mumma!!!! :D

    // www.linaabjornemalm.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Har precis börjat använda Doggys godis - mina hundar älskar det!

    SvaraRadera
  5. Vi använder Antos mini-träningsgodis med lamm-smak. De är perfekta för att de är så små i storleken så de glider snabbt ner i halsen på även en liten mops. :)

    SvaraRadera
  6. söööt melker är! :)

    njae, jag kör inte med mataffärs godis, då jag anser dom är inte nyttiga för hundar. mycket fett också. jag jag har slutat helt med kemiska godis - kör bara med färska kycklinghjärtan, som jag kokar och har den i ugn, sen blir de utmärkt god och nyttig godis t azi :)

    SvaraRadera